Veelgestelde vragen

Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.

Inschrijving

Afstand wijzigen

Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats. 

 

Stappenplan

  • Log in op jouw dashboard. De link en het wachtwoord staan in de bevestigingsmail;
  • Klik op ''race wijzigen''; 
  • Kies de afstand die je wilt lopen en klik op ''doorgaan''.
  • Als je voor een hogere afstand hebt gekozen en er is prijsverschil, dien je het verschuldigde bedrag af te rekenen door op ''afrekenen'' te klikken.
Algemene voorwaarden

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden.

Annuleren

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Het is niet mogelijk om te annuleren voor de 13e editie. Bekijk voor meer informatie over annuleren de algemene voorwaarden.

Bevestigingsmail

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Zorg er dus voor dat jouw e-mailadres correct is ingevoerd. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

Coachnummer

Hoe bestel ik een coachnummer?
Bij de Kids Run is het mogelijk om tijdens het inschrijven een coachnummer te bestellen. Coachnummers kunnen besteld worden via het registratieformulier voor €3,-.

Datum

Wanneer is de Almere City Run?
Zondag 16 juni 2024

Limited Edition Running Shirt

Kan ik een shirt bestellen?

Je kunt tijdens het inschrijven (zolang de voorraad strekt) een Limited Edition running shirt bestellen voor €20,-. Heb je je al ingeschreven? Je kunt het event shirt bestellen door in te loggen op jouw dashboard en te klikken op ''voeg producten toe''.

Inschrijven

Kan ik me inschrijven?
De inschrijving voor de 13e editie van de Almere City Run is geopend! Klik hier om je in te schrijven. 

Inschrijven als bedrijf of school

Hoe schrijf ik me in als bedrijf, groep of school?
Voor een uitgebreide handleiding voor het inschrijven van groepen, zoals bedrijven en scholen, klik hier

Inschrijving wijzigen

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw dashboard. Let op! Dit kan in sommige gevallen extra kosten met zich meebrengen. 

Leeftijden

Wat zijn de minimale leeftijden om deel te nemen?
Voor de leeftijdslimieten is de leeftijd op de dag van het evenement van toepassing.

  • 15 km: vanaf 16 jaar 
  • 10 KM: vanaf 14 jaar
  • Rondje Weerwater (5 km): vanaf 12 jaar
  • Kids Run (1 km): 6 t/m 12 jaar
Sluiting inschrijving

Wanneer sluit de inschrijving?
Je kunt je tot aan de dag van het evenement (digitaal) inschrijven, mits deze niet is uitverkocht.

Snelle lopers

Kan ik me aanmelden als snelle loper?
Tijdens de 13e editie van de Almere City Run kun je je niet aanmelden als snelle loper.

Startbewijs overdragen

Kan ik mijn startbewijs overdragen?
Je kunt jouw startnummer overdragen aan iemand anders door in te loggen in jouw account en de stappen te volgen. Klik hier voor het stappenplan voor het overdragen van een startbewijs. Indien je het startnummer overdraagt na 20 mei zal jouw naam niet zichtbaar zijn op het startnummer, omdat deze al zijn gedrukt. Het startnummer wordt naar het adres van de originele deelnemer gestuurd, dus u bent zelf verantwoordelijk voor de overdracht van uw startnummer.

Er worden €3,- administratiekosten gerekend voor het overdragen van het startbewijs, deze dient de koper van het startbewijs te betalen om het startbewijs op naam te zetten.

Studentenkorting

Krijg ik als student korting?
Studenten krijgen geen korting bij deelname aan de Almere City Run.

 

Event info

Bereikbaarheid

Hoe reis ik in naar de start op de Esplanade?
Wij adviseren deelnemers en toeschouwers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of de fiets te reizen. Klik hier voor alle informatie over de bereikbaarheid.

Douches

Is er douchegelegenheid?
Nee, er zijn geen douchegelegenheden. 

Finishcertificaat

Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Finishfoto

Worden er finishfoto's gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto's die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Kleedgelegenheid

Kan ik me ergens omkleden tijdens het evenement? 
De kleedgelegenheid is gevestigd op het evenemententerrein. De kleedgelegenheid is uitsluitend toegankelijk voor deelnemers, dus niet voor begeleiders. Toegang tot de kleedgelegenheid voor aanvang en na afloop van de Almere City Run is alleen mogelijk op vertoon van je startnummer. 

In deze niet overdekte kleedruimte kun je ook je tas achterlaten op eigen risico.

Medaille

Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je deze medaille laten graveren met jouw naam en eindtijd. 

Medaille graveren

Kan ik mijn medaille laten graveren? 
Alle deelnemers kunnen direct na afloop hun medaille laten graveren met naam en tijd. In het inschrijfformulier kun je hiervoor ''medaille graveren'' aanvinken voor € 9,-. Indien je dit nog niet gedaan hebt, kun je dit nog toevoegen door in te loggen op jouw dashboard. Je kunt ook na het evenement besluiten je medaille te graveren, dan kost het € 11,-. De medaille van de Kids Run kan alleen met naam gegraveerd worden (€ 5,- tijdens inschrijven, € 7,- ter plaatse).

Muziek

Is er muziek op het parcours?
Op de dag van de Almere City Run staan er bij alle afstanden verschillende muziekpunten langs het parcours om je aan te moedigen en toeschouwers te entertainen. 
Wil jij je aanmelden als band, DJ of orkest? Neem dan contact met ons op.

Pacers

Zijn er pacers?
Tijdens de 13e editie van de Almere City Run zijn er geen pacers aanwezig.

Prijzen

Is er een prijsuitreiking?
Er is een prijsuitreiking voor de drie snelste mannen en vrouwen. Ook is er een prijsuitreiking voor de drie snelste teams op de Business Run.

Elke deelnemer die tijdig de finish haalt, ontvangt een medaille.

Programma

Hoe ziet het programma eruit?
Klik hier voor het programma.

Rugtas of camelbag in het startvak

Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid. 

Start en finish

Waar zijn de start en finish?
De start en finish bevinden zich dit jaar op de Esplanade. 

Startnummer

Krijg ik mijn startnummer toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Klik hier voor alle informatie omtrent het ontvangen van jouw startnummer. 

Je wordt dringend verzocht voor je eigen veiligheid het medisch paspoort aan de achterzijde van het startnummer in te vullen. Het startnummer dien je op de borstzijde te dragen. Het startnummer is persoonlijk en niet overdraagbaar. Bij calamiteiten dient jouw startnummer namelijk als medisch paspoort.

Tassenafgifte

Waar kan ik mijn tas achterlaten?
Tijdens jouw inschrijving kun je in het inschrijfformulier kun je de optie tassenafgifte (€ 2,50) bestellen. Op je startnummer vind je vervolgens een label die je gebruikt bij het inleveren van je tas op de Esplanade. Let op: jouw startnummer geldt bij het ophalen van je tas als bewijs.

Tijdregistratie

Is er tijdregistratie?
Bij de alle afstanden zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer. 

Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot gegeven wordt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. De nettotijd wordt als extra service vermeld.

Tijdslimieten

Wat zijn de tijdslimieten?
In verband met het programma en het tijdig vrijgeven van het parcours hanteren wij de volgende tijdslimieten. 

  • 15 KM: 2 uur 
  • 10 KM: 1 uur en 20 minuten
  • Rondje Weerwater (5 km): 45 minuten
  • Kids Run (1 km): 15 minuten

Deelnemers die na de deadline de finish passeren, worden niet meer opgenomen in de wedstrijduitslag en ontvangen geen medaille.

Toiletten

Waar bevinden de toiletten zich?
Toiletten vind je op de Esplanade en bij verzorgingsposten. 

Uitslagen

Waar vind ik mijn uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op deze pagina. De link naar de uitslagenpagina ontvang je ook per e-mail na het evenement. Let op: de bruto tijd is de officiële tijd. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden. 

Wedstrijdreglement

Wat is het wedstrijdreglement?
Klik hier voor het 
wedstrijdreglement.

Overig

Medisch advies en medische verzorging

Wat wordt er medisch geadviseerd en welke medische verzorging is er op het parcours?
Klik hier voor alle informatie over het medisch advies en de medische verzorging op het parcours. 

Vrijwilligers

Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers.